2011. január 23., vasárnap

Konduktív pedagógia

Dr. Pető András (1893-1967) orvos-pedagógus, a konduktív pedagógia megteremtője. Ő volt az első, aki már 1950-ben, amikor Villányi úti intézetét megnyitotta, úgy gondolta, hogy az idegrendszer, a károsodásai ellenére, rendelkezik új kapcsolatok kiépülésének lehetőségeivel, amelyek a tanulási és tanítási folyamat megfelelő vezérlésével mozgósíthatók.

"Ma már biztosan tudjuk, hogy az agy plaszticitáshoz kötött tanulási képesség, adaptivitás, egész életünkre kiterjed." (Kozma Ildikó)
"A megfelelő módon végeztetett rendszeres ismétlés (gyakorlás) különböző agyi reprezentációs mezőkben a szinaptikus kapcsolatok, megerősítéséhez vezet." (dr. Berényi M.)

A konduktív nevelés egy speciálisan integrált nevelési rendszer, melynek lényege a tanuláson alapuló sokoldalú személyiségfejlesztés. Ezt a komplex tevékenységet csak segítséggel, a konduktív nevelési programon keresztül tudja megtanulni a sérült. Vagyis a konduktív nevelés nem változtatja meg a fogyatékosságot, hanem a koordinált működést kívánja megtanítani a sérültek számára, hogy alkalmazkodni tudjon környezetéhez. Ez a program a testi, szellemi és szociális szükségletekre építve egységesen irányított tanulásvezérlés. A munka során nagy figyelmet helyezünk a cselekvéshez szükséges indítékra, fontos motiválttá tennünk a gyermeket és felnőttet is a feladat végrehajtásában, hogy törekedjen az önállóság elérésére.

A konduktív nevelés országos és nemzetközi központja a Mozgássérültek Pető András Nevelő és Nevelőképző Intézete.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.