2011. január 23., vasárnap

Alapozó terápia

Az Alapozó Terápia (AT) az idegrendszer érését elõsegítõ mozgásprogram, amely korábbi elméletekre és gyakorlatokra épít, és ezeket a gyakorlatban tevékenykedõ szakemberek tapasztalatainak felhasználásával módosított, számos elemében újszerű, önálló terápiás eljárássá fejlesztették.
A tapasztalatok szerint dyslexiás, alaki dysgraphiás, enyhe fokban értelmi fogyatékos gyermekeknél, iskolaéretlen óvodásoknál és organikusan érintett hyperaktív-figyelemzavaros gyermekek esetében bizonyul hatásosnak. Fejlõdésneurológiai elveken nyugvó, fejlõdéstani szemléletű, konduktív jellegû fejlesztõ terápia (MARTON-DÉVÉNY É. 2002). Mint ilyen, az egyedfejlõdésre jellemzõ idegrendszeri érési folyamatot, annak kronológiáját veszi alapul. Ennek megfelelõen épülnek egymásra gyakorlatai, ez alapján adott sorrendben stimulálva az egyes idegpályákat, idegi struktúrákat (KATONA 1990).
Módszertanát tekintve szigorúan egymásra épülõ mozgásos feladatsorokból áll, mind bonyolultságát, mind a gyakorlás/ismétlések mennyiségét illetõen. Konduktív jellegét a gyermek és a terapeuta közötti „szeretetkapcsolat” (MARTON-DÉVÉNY 2001), valamint a Petõ-módszerbõl átvett beszéddel irányított cselekvés (HÁRI 2001) alkalmazása adja. Elsõsorban a mozgáskoordinációra koncentráló, az anyanyelvi készséghiányok kezelésére kifejlesztett módszer.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.